VOP - Všeobecné obchodní podmínky
Tyto VOP se vztahují k naší službě krátkodobého a jednorázového hlídání dětí u vás doma a pro hotelové hlídání dětí.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY ZE DNE 1.4.2024
Abychom upravili naše i Vaše práva a povinnosti, která mohou vzniknou, pokud prostřednictvím našeho webu na webových stránkách https://www.susies.cz (dále také jen "web") dojde mezi námi, tj. Zuzanou Hrubcovou, IČ 03318231, se sídlem Praha 4, Braník, Branická 1573/114, není plátcem DPH zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 4, email info@susies.cz , telefon +420 607 444 012 (dále také jen "provozovatel") coby zprostředkovatelem a Vámi coby zájemcem, zpracovali jsme tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také jen "podmínky").
· ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Jako provozovatel prostřednictvím webu zprostředkováváme ve Váš prospěch uzavření smlouvy (dále také jen "zprostředkování) o službě péče o dítě (dále také jen "služby" nebo "služba"), přičemž služby Vám poskytne třetí strana – chůva, se kterou trvale spolupracujeme a ve prospěch které zprostředkováváme uzavření smlouvy o poskytování péče o dítě. Poskytnutí služby zprostředkováváme na základě Vaší poptávky učiněné prostřednictvím webu.
Za zprostředkování si účtujeme odměnu – poplatek za zprostředkování (dále také jen "poplatek"), jehož výše je uvedena na portálu, přičemž právo na odměnu nám vzniká:
- v případě rezervace prostřednictvím poptávkového formuláře okamžikem, kdy Vám na základě Vaší poptávky sdělíme informace o chůvě, která je schopná služby poskytnout nebo
- v případě zprostředkování prostřednictvím rezervačních systémů www.reservio.cz (dále také jen "reservio") nebo www.reenio.cz (dále také jen "reenio") umožňující přímé rezervace okamžikem provedení samotné rezervace.
Tímto okamžikem je také uzavření smlouvy zprostředkováno.
Zprostředkování bude z naší strany provedeno před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy ve smyslu ust. § 1829 zák. č. 89/2012 Sb. s čímž souhlasíte a berete na vědomí, že zprostředkováním zaniká právo odstoupit od smlouvy.
Při užívání webu prosím vezměte na vědomí, že:
- náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek Vašeho operátora), my si neúčtujeme žádné další poplatky;
- nepožadujeme úhradu poplatku před zprostředkování, a to s výjimkou poptávky zprostředkování prostřednictvím rezervačního systému reservio nebo reenio, kdy je požadována okamžitá úhrada;
- veškeré ceny a poplatky jsou na webu uváděny včetně příslušné sazby daně z přidané hodnoty a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. Ceny a poplatky nejsou přizpůsobovány na základě automatizovaného rozhodování;
- zprostředkování bude z naší strany provedeno před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy ve smyslu ust. § 1829 zák. č. 89/2012 Sb. s čímž souhlasíte a berete na vědomí, že zprostředkováním zaniká právo odstoupit od smlouvy. Až do okamžiku, kdy dojde ke zprostředkování, můžete od uzavřené smlouvy o zprostředkování odstoupit prostřednictvím formuláře, který je přílohou těchto podmínek;
- informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto podmínek, kde je proces popsán;
- uzavřená smlouva bude uložena v našem elektronickém archivu, přičemž k ní nemáte přístup;
- nejsme vázaní žádnými etickými kodexy, s výjimkou etického kodexu, který je součástí těchto podmínek.
II. UZAVŘENÍ SMLOUVY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Jako provozoval s Vámi uzavíráme smlouvu o zprostředkování, jak je uvedeno výše v těchto podmínkách, přičemž máte zájem o uzavření smlouvy o poskytnutí služeb péče o dítě, které budou následně poskytnuté kvalifikovanou osobou (dále také jen "chůvou").
Coby návštěvník máte možnost vyplnit poptávkový formulář uvedený na našem webu, ve kterém uvedete:
- počet dětí, ve vztahu ke kterým mají být poskytnuté služby, a jejich věk,
- čas, kdy mají být služby poskytnuté, přičemž je nutné uvést přesné datum a přesný čas poskytnutí služby, ze kterého jednoznačně vyplyne od kdy do kdy bude poskytování služeb probíhat,
- lokalitu, kde budou služby poskytnuty, přičemž je nutné označit pro poskytnutí služby vhodný prostor (nejlépe Vaši domácnost, případně prostor vhodný pro pobyt dítěte),
- jazyk, kterým dítě komunikuje,
- případně další poznámky upozorňující na specifika dítěte, kterého se budou služby týkat (například alergie, handicap aj.), popřípadě požadavek konkrétní chůvy,
- Vaše kontaktní údaje a
- případné další povinně vyžadované údaje,
přičemž podmínkou odeslání poptávkového formuláře je vyjádření souhlasu s těmito podmínkami.
Odesláním poptávkového formuláře činíte závaznou objednávku zprostředkování, přičemž jako provozovatel na základě informací uvedených v poptávkovém formuláři vybereme chůvu vhodnou k poskytnutí služby při zohlednění Vašich požadavků a zašleme Vám emailem informaci:
- o jméně chůvy, která je schopná poskytnout službu,
- a vyzveme Vás k úhradě poplatku za naši službu ve stanovené lhůtě, přičemž poplatek za naši službu slouží toliko k úhradě zprostředkování poskytnutí služby, nikoli k úhradě ceny za poskytnutí služby chůvou.
Odeslání emailu z naší strany představuje akceptaci objednávky a tímto okamžikem je uzavřena smlouva o zprostředkování. Současně sdělením jména chůvy dochází ke zprostředkování a náš závazek ze smlouvy je tím splněný.
V případě, že je objednávka prováděna prostřednictvím rezervačního systému reservio nebo reenio, je:
- podmínkou provedení objednávky zřízení účtu na webu reservio nebo reenio, a to za podmínek stanovených provozovatelem webu reservio nebo reenio;
- smlouva uzavřena okamžikem úhrady poplatku;
- částka odpovídající poplatku je uvedena na webu reservio nebo reenio a je splatná bezprostředně po provedení objednávky.
Poplatek je možné uhradit:
- platební kartou v případě, kdy dochází k uzavření prostřednictvím rezervačního systému reservio nebo reenio;
- bankovním převodem, platební kartou nebo hotově na základě vystavené faktury v případě, kdy dochází k uzavření na základě poptávkového formuláře.
III. POSKYTNUTÍ SLUŽBY
Chůva, která službu poskytne, poskytuje služby v rámci své samostatné činnosti, přičemž smlouvu o poskytnutí služby uzavírá svým jménem a na svůj účet, a to bez jakéhokoli zásahu ze strany provozovatele. Formu a obsah smlouvy o poskytnutí služby určuje sama chůva, přičemž smlouva může být sjednána toliko ústně.
Podstatné parametry služby jsou uvedeny na webu. Chůva je nicméně oprávněna si parametry služby sjednat odlišně od uvedených informací.
Cena za poskytnutí služby je uvedena na webu, přičemž se jedná o cenu doporučenou a chůva se s Vámi může dohodnout na ceně jiné.
Chůva Vás bude kontaktovat za účelem dohody veškerých náležitostí nejpozději do 48 hodin od uzavření smlouvy. V případě, že vyžadujete dřívější kontakt (například z důvodu, že služba má být poskytnuta v kratším časovém horizontu), kontaktujte nás po uzavření smlouvy telefonicky.
Smlouvu o poskytnutí služeb s chůvou nejste povinni uzavřít. V případě, že se rozhodnete smlouvu neuzavřít a chůva služby neposkytne, nemáte právo na vrácení poplatku.
Coby provozovatel odpovídáme za to, že Vám vyhledáme chůvu. Pokud by vybraná chůva nemohla z důvodů na její strany služby poskytnout (například z důvodu nemoci) a o této skutečnosti se dozvíme od chůvy nebo od vás, pokusíme se vyhledat bez zbytečného odkladu chůvu jinou. Za zprostředkování uzavření smlouvy o poskytování služeb péče o dítě s touto jinou chůvou si ničeho neúčtujeme. Pokud jinou chůvu nevyhledáme, případný uhrazený poplatek vám vrátíme.
Chůva vždy garantuje, že vám bude poskytovat služby minimálně 3 hodiny, a to počínaje hodinou vámi uvedenou v poptávkovém formuláři nebo v systému reservio nebo reenio. V případě, že:
- máte zájem o kratší dobu poskytování služeb, jste povinni uhradit cenu za poskytnutí služby za celé tři hodiny;
- požadujete poskytování služeb ve větším rozsahu, než ve kterém jste si službu objednali, je nutné si tuto skutečnost, např. delší poskytování služeb, dohodnout přímo s chůvou, na základě její dostupnosti v den poskytování služeb.
Veškeré chůvy, se kterými v rámci zprostředkování můžete uzavřít smlouvu o poskytování služeb, jsou vázány etickým kodexem, který je součástí těchto podmínek.
IV. REKLAMACE
Jsme povinni provést zprostředkování bez vad. Zprostředkování je bez vad zejména tehdy, pokud:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro které ho požadujete a s nímž jsme souhlasili,
- je vhodné k účelu, k němuž se obvykle používá.
Za vadu zprostředkování nelze v žádném případě považovat zejména:
- případné neuzavření smlouvy o poskytování služeb s chůvou z důvodů na vaší straně;
- vady poskytnuté služby, za které odpovídá chůva.
Neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
Má-li zprostředkování vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat nové zprostředkování bez vady nebo opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
Můžete také požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy o zprostředkování, pokud:
- jsme vadu odmítli odstranit nebo jsme ji neodstranili v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 zák. č. 89/2012 Sb.,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vaši osobu.
Odstoupení od smlouvy o zprostředkování není možné, je-li vada nevýznamná.
Vždy máte právo na uplatnění reklamace, přičemž se budeme zabývat každou reklamací, kterou obdržíme.
Reklamaci je nutno uplatnit:
- osobně na adrese našeho sídla,
- písemně dopisem zaslaným na adresu našeho sídla, nebo
- písemně v elektronické formě prostřednictvím emailu.
Preferujeme reklamaci uplatněnou prostřednictvím emailu.
Aby bylo možné reklamaci vyřídit, je nutné, aby obsahovala:
- datum uplatnění reklamace,
- Vaši identifikaci a smlouvy (jméno, příjmení a korespondenční adresu, číslo smlouvy, pokud je k dispozici, popřípadě číslo obdržené faktury),
- informaci o vadě, kterou spatřujete, tzn. popis problému, který musí být natolik podrobný, aby umožnil kontrolu vady,
- jaký způsob řešení reklamace preferujete,
- veškeré další skutečnosti, které považujete za podstatné pro vyřízení reklamace.
Vydáme vám potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký jste si zvolili způsob vyřízení reklamace.
Jsme povinni vyřešit reklamaci v co nejkratší lhůtě od jejího obdržení, v případě spotřebitele nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. Jestliže nebude možné v této lhůtě reklamaci vyřídit, jsme povinni vám tuto skutečnost sdělit a sjednat si jinou lhůtu pro vyřízení reklamace.
Pokud jste spotřebitelem, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. O proplacení těchto nákladů musíte požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
O vyřízení reklamace vás bez zbytečného odkladu vyrozumíme.
V. ETICKÝ KODEX
Jako provozovatel portálu usilujeme o poskytování co nejlepších služeb. Ačkoli v případech, kdy službu poskytuje samostatná chůva, nejsme za poskytnutí služby odpovědní, snažíme se zachovávat vysoký standard kvality. Z toho důvodu jsme sestavili tento etický kodex, který se zavazujeme dodržovat a který se smluvně zavázaly dodržovat i samostatné chůvy.
Jako provozovatel prohlašujeme, že:
- usilujeme o co nejvyšší standard poskytovaných služeb a o co největší uživatelský komfort pro všechny zákazníky, kteří se rozhodnou využít k nalezení chůvy náš web,
- věnujeme péči výběru vhodných chův. S každou chůvou se osobně potkáme, provedeme pohovor, ověříme, zda jsou schopny poskytovat služby péče o dítě a bereme v potaz jejich individuální dovednosti a schopnosti,
- klientům se vždy snažíme nalézt tu nejlepší možnou chůvu podle informací, které máme od klienta k dispozici, přičemž při volbě chůvy samozřejmě zohledňujeme zejména věk dítěte a jeho jazykovou vybavenost,
- s chůvami jsme v pravidelném kontaktu, a pokud se objeví v průběhu poskytování služeb jakýkoli problém, vždy usilujeme spolu s chůvou o jeho vyřešení a případnou nápravu.
Chůvy prohlašují, že budou:
- poskytovat služby péče o dítě dle svých nejlepších schopností a dovedností a v plném souladu se zájmy dítěte tak, aby o hlídané děti bylo bezezbytku postaráno a aby se dítě cítilo spokojeně,
- respektovat veškeré požadavky rodičů, u kterých je možné jim rozumně vyhovět,
- respektovat specifika jednotlivých dětí, jejich povahu a individuální požadavky,
- zohledňovat pravidla, zvyklosti a řád rodiny, pokud o něm budou ze strany rodičů informované,
- dodržovat dohodnutá výchovná pravidla, dbát na rozvoj dítěte a dodržovat obecná pravidla správné hygieny,
- věnovat dítěti čas a pozornost,
- zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nich se dozví v souvislosti s poskytováním služby, zejména nebudou nikde sdělovat žádné osobní informace týkající se dítěte nebo rodiny,
- respektovat soukromí rodiny a dítěte a nebudou vstupovat do prostor, do kterých nezbytně při poskytování služeb vstupovat nemusí, přičemž prostory rodiny bude udržovat ve stavu, ve kterém do nich vstoupily,
- komunikovat s rodiči a informovat je o průběhu poskytování služby, o případných potřebách dítěte, které chůva v průběhu poskytování služby zjistila a upozorňovat je na případné problémy týkající se dítěte, které v průběhu poskytování služby zjistila,
- dbát na to, aby při poskytování služby byly plně způsobilé službu kvalitně poskytnout, přičemž zejména budou dbát pravidel slušného vychování, zdrží se jakýchkoli vulgarit či nevhodného chování, s dítětem budou komunikovat přiměřeně jeho věku a vývoji,
- v případě závadového chování dítěte postupovat smířlivě s ohledem na charakter dítěte a budou veškeré případné problémy s dítětem řešit vzájemnou komunikací, přičemž nikdy nebudou užívat tělesné tresty.
VI. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
Veškerá ujednání mezi námi a Vámi se řídí právním řádem České republiky, a to i tehdy, pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Provozovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do stránek nebo v důsledku jejich užití v rozporu s jejich určením.
V případě, že vyjde najevo neplatnost či neúčinnost jakéhokoli ujednání těchto podmínek, zavazují se strany je nahradit ujednáním platným a účinným, které mu bude svojí povahou a účelem nejbližší.
Znění těchto podmínek můžeme měnit či doplňovat. Tímto ujednáním ale nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
Tyto podmínky užívání webu nabývají účinnosti dnem 1.4.2024.